Some sulkeutuu, miten käy serendipiteetin?

Ajan henkeen kuuluu että jokainen somepalvelu haluaa pitää käyttäjänsä mahdollisimman tiukasti otteessaan, niin että käyttäjä ei harhautuisi koskaan palvelusta ulos. Parasta olisi, jos käyttäjän poistumisen voisi estää jotenkin teknisesti, jotta yksikään klikkaus tai pyyhkäisi ei päästäisi häntä seikkailemaan muualle.

Käyttäjän näkökulmasta tämä voi olla ahdistavaa. Miten käy serendipiteetin? Siis sen että sattumalta ajautuu ihan uusien näkökulmien lähteille, varsinkin jos Twitterikin alkaa ehdottamaan meille “kiinnostavia” sisältöjä, jotka perustuvat omiin mieltymyksiin? Eikö se juuri vain vahvista omaa kuplaamme ja tuo entistä vähemmän uusia ideoita eteen? Kuinka kehittävää on saarnata vain omalle kuorolle tai lukea vain omia ennakkoluuloja tukevia linkkejä?

Miten sinä aiot pitää huolta uusien ideoiden saatavuudesta jatkossa? Rita King listaa tapoja:

1) Talk to people outside your industry. Go to a conference for something completely unrelated to what you do.

2)  Read a book on a completely unfamiliar topic.

3) Ask a lot of questions.

….

https://www.linkedin.com/pulse/make-your-own-serendipity-nine-ways-start-rita-j-king?trk=hp-feed-article-title-channel-add

http://adage.com/article/digitalnext/social-trends-marketers-ignore/301725/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s