Eroon kanava- ja ikäjäykistelystä? #somefi

Tykkään tästä lauseesta:

In 2016, marketing and communications professionals will stop targeting millennials as one demographic and focus on reaching the younger consumers based on their passions, according to a study released today by Hotwire PR.

Omissa kuplissani on ihmisiä, jotka käyttävät kaikkia mahdollisia kanavia äärimmäisen sujuvasti: voimme aloittaa keskustelun livenä ja jatkaa sitä luontevasti Snapchatilla, Facebookilla tai vaikka faksilla. Samaan aikaan nämä ihmiset (hyvin eri ikäiset) seuraavat asioita ja heitä kiinnostavia aiheita kaikissa niissä kanavissa, jotka ovat heille miellyttäviä ja joista aiheesta jotain löytyy.

Voisiko siis miettiä että ei keskitytä kanaviin vaan aiheisiin, eli sisältöihin, jotka osuvat sinne intohimojen ja kiinnostusten kohteisiin?

Toisessa ääripäässä ovat lokerotekijät, jotka katsovat aina yhtä kanavaa kerrallaan: Tämä kanava (Periscope, Ello, Snapchat, Tsu, Twitter) on se yksi kaiken mullistava ja kaikkien pitäisi satsata 150% siihen kanavaan koska SE ON NYT SE JUTTU.

Ja taas toisaalla: moni netissä luontevasti toimiva vaikkapa bloggaaja tai vloggaaja käyttää näitä eri kanavia oman juttunsa jatkeena tai tukevana toimintana. Heillä on joku tukikohta, esim. blogi, ja sitten he käyvät sen aiheisiin liittyviä keskusteluja siellä missä tapahtuu jotain. Kuitenkin niin että ydintekeminen ei ole kanavien perässä sinkoilu vaan se ydintekeminen ja ydinaihe.

Ehkä iso kysymys voisi olla: mikä on tekemisesi ydin, tavoite, mitä haluat saada aikaan? Näiden jälkeen kanavien miettiminen helpottuu.

Tässä vielä aiheeseen täysin liittymätön musiikkivideo piristämään synkkää marraskuuta. Nadeah, suoraan Pariisista.

Lue lisää:

http://adage.com/article/agency-news/2016-means-death-targeted-millennial-marketing/301380/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s