#kirja Onko ilmiöllä kaava?

Lomaviikon neljäs opus oli Ilmiön kaava, joka nimensä mukaisesti kertoo minkälaisia ilmiöt ovat rakenteeltaan ja miten niitä voi yrittää luoda. Hyvin käytännönläheinen ja viileä opus, helposti luettava ja muistilistoineen oikeastaan sopiva työvälineeksi asioiden ympärillä puuhasteleville. Kirja itsessään ei ole kovin tunteita herättävä vaikka paljon ilmiöiden tunnepohjaisuudesta puhuukin mutta ei ole myöskään missään nimessä tylsä vaan ainoastaan hyvin tiivistetty olennaiseen keskittyvä paketti.

Pari hauskaa lainausta :

Tämä ensimmäisen lainauksen ilmiö on universaali ja siksi jopa ällistyttävä.

“Tunnistettavimpia ja silmiinpistävimpiä, alituiseen toistuvia ilmiöitä ovat esim. verkostomarkkinointi ja erilaiset puoskarit”

Ja toinen, koskee ilmiön vastustajia, jotka ovat itse asiassa tarpeellisia tarinan kiinnostavuudelle. Erittäin tärkeä oppi:

“Sellaista keinoa ei olekaan, jolla kaikki ankeuttajat saisi ilmiön puolelle. Tarinan puolustamisen tarkoituksena ei siksi ole käännyttää ankeuttajia vaan vahvistaa puolustajien uskoa tarinaan. Ilmiön rakentajan suurin vihollinen eivät ole ilmiön ulkopuoliset ankeuttajat vaan se, että ilmiötä kannattavien usko ilmiöön alkaa horjua.”

Eli, koirat haukkuvat ja karavaani kulkee.

Suosittelen kirjaa kaikille viestijöille ja markkinoijille vähintään, myös tuotekehittäjille, myyjille tai kelle tahansa, jotka työskentelevät erilaisten ihmisiä potentiaalisesti koskettavien aiheiden parissa.

Katso lisää aiheesta tuolta:

http://ilmionkaava.fi/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s