Rajoittava brändäysbloggaus 

Huom! Tämä on kirjabloggaus joten skippaa jos etsit henkilöbrändiäni tukevaa sisältöä. Lue vaikka ensimmäinen artikkeli, joka twitterista tulee hakusanalla #esn

Ajattelin perustaa lähiaikoina uuden blogin, jonka aiheena olisi kirjat, kirjoittaminen ja kulttuuri noin yleensä. Miksi? No, olen huomannut että tämä ns. työtä sivuava blogi, joka on tosin rönsyillyt todella paljon, rajoittaa liikaa. Ajattelen väkisinkin aina aihealuetta eli digi/some/socbiz -kulmaa sekä LinkedIn -tyylistä poseerausta, vaikka uskonkin että “omana itsenään” esiintyminen on aina kannattavaa. 

Eli, tämä blogi jää elämään ja yritän rajoittaa tekstit omaan kontekstiinsa siten että niitä voisi huoletta vaikka jakaa siellä LinkedIn:ssä, koska siellä ei saa esiintyä esim. kovin mustaa huumoria tai mitään kauhean hankalia ajatuksia, vaan kaiken pitää istua sopivan innostavasti vallitsevaan työkulttuurisanastoon. Eikä siinä mitään, tämä on aikamme henki enkä halua leikkiä olevani siitä erilläni. On tärkeää brändätä ja olla työmielessäkin näkyvissä, tykkäsi siitä tai ei. Ja oikeastaan tykkään siitä, ajatus että voi olla helposti lähestyttävä ja avoin työkontekstissa on enemmän kuin hyvä juttu, sillä ei meillä sitä liikaa ole vaikka siitä paljon puhutaankin. Lisää avoimuutta, ja avoimuus on tekoja.

Silti, kirjoittaminen sinänsä on niin hienoa että ei sitä kokonaan kannata uhrata vain kapean aihealueen kanssa puuhaamiseen. Kirjoista, varsinkin hyvistä kirjoista, löytyy niin paljon erilaisia teemoja että pääsee kokeilemaan laajempaa skaalaa. 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s