“Sisäinen some” – pystytä se ja he tulevat – Zenton Paulig -casen opit

Zenton blogissa käydään läpi hyvä case, josta on oppeja sovellettavissa myös sisäisen somen jännittävään maailmaan:

  • älä kuvittele että pelkän alustan hankkiminen ja ohjeiden tekeminen riittää
  • kouluta ihmiset
  • sitouta johto, eli löydä bisneshyöty – varmistu vastaamaan “entä sitten” -kysymyksiin
  • hyödynnä innostuneita työntekijöitä mutta muista panostaa heidän aktivoimiseensa

“Tämä on se tapa miten kannattaa kommunikoida johdolle eli siinä pitää olla rahanäkökulma mukana.”

 

“luulimme että kyllähän kaikki muutkin tämän uuden toimintatavan ymmärtää tai sisäistää kun on kerran lukenut someohjeistuksen. Mut eihän se riitä. Uusi konsepti pitää avata ihan konkreettisesti. Meillä lähti tiimi kiertämään ympäri taloa sitten kun tiedettiin, että ihmiset ei uskalla lähteä mukaan.”

http://www.zento.fi/blog/paulig-hub-innostaa-tyontekijat-toimimaan-lahettilaina

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s