Brändätä vai eikö brändätä itseään, siinäpä turha kysymys #brändäys #some

En oikein tiedä miksi mutta en yhtään tykkää termistä henkilöbrändäys. Tykkäsin tai en, teen sitä koko ajan kun olen julkisesti esillä. Varsinkin nykyisessä työssäni, jossa kaikki koulutukset tai projektit joita teen, ovat sen itse työn lisäksi myös firman (Sulava) edustamista. About -sivulla aiheesta lisää.

Tämä on minusta ok, ja hyvä juttu koska periaatteessa avoimuus tekee ihmisille helpommaksi päättää luottaako johonkin vai ei. Tottakai siinä on riskinsä. Mitä jos joku potentiaalinen asiakas ei tykkää tähän blogiin tekemästäni Rob Zombien -kirja-arvostelusta? Jos vaikka joku on tosi kova fani ja oli juuri tilaamassa koulutusta ja sitten saa lukea että Salemin kirous oli mielestäni vähemmän pelottava kuin dieetti-jugurtin tuoteseloste.

Sellaista on elämä. Täytyy kyllä myöntää että kyllähän sitä miettii mitä kaikkea voi kirjoittaa mutta ei se loppujen lopuksi eroa aikaisemmasta vähemmän julkisesta työstä. Olen aina rajannut somesta ja blogeista pois ns. oikeasti henkilökohtaiset ja perheeseen liittyvät asiat ja tietysti myös työhön liittyvät salassa pidettävät asiat.

Ajattelen että esim. tämän blogin ja firman blogin kautta minulla on mahdollista yrittää selventää esim. teknisiä käsitteitä ja kääntää niitä tavallisten ihmisten kielelle. Haluaisin riisua Enterprise Social -maailman jutuista kaiken mystiikan. Se on uskoakseni kaikille win-win. Ja tämä olkoon minun versioni henkilöbrändäyksestä.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s